2009. szeptember 9., szerda

Az egri Bazilika - fotó öregítés

A cewe 17. kihívásának témája a fotó öregítés. Jó kis leírás volt hozzá, így gyorsan belejöttem.


Felhasználtam:
Zalinka - Antiquity készlet

Szerettem volna egy saját gyűrt papírt készíteni a régi fotóhoz, Krissz leírása alapján hozzá is láttam: először egy sima A4 lap széleit körbe tépegettem, majd jól összegyűrtem, és a széleit, hogy szkenneléskor jobban látszódjon pirosra színeztem. Meglepetésemre alig látszott a fehér papír széle. Újabb szkennelés, gondoltam ha a szkenner tetejét nem teszem rá teljesen, jobb lesz. Jobb is lett, de a papír hajlításának kijelöléséhez nem volt elég a szélek beszínezése.
Gondol, gondol! Törtem a fejem, ahogy Micimackó is szokta. Hol is láttam a lakásban színespapírt utóljára. Ha nem is elsőre, de megtaláltam, az általános iskolás koromból megmaradt, és gondosan eltett papírokat. És téptem, gyűrtem, szkenneltem, kijelöltem, kivágtam, és végül öregítettem a papírt. Boldogan dőltem hátra az elkészült régi gyűrt papíromat nézegetni :-)

Ráraktam a fotót, állítgattam a réteghatásokat, de papír gyűrődésével nem voltam megelégedve.

Gondoltam talán az overlay-el jobban mutatna. Rémlett, hogy Krisssz írt az overlay készítésről, meg is találtam, és pár perc múlva gyönyörködhettem az első általam készített overlay-ben.
Jöhet a nagyító, melynek a lencséjéből szintén overlay-t készítettem, hogy az üveg hatását jobban visszaadja. Ez egy régi antik ezüst nagyító, egy webáruházban találtam. A toll és a tintatartó fotója is a neten várta, hogy rátaláljak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése