2009. augusztus 25., kedd

Kaptárkő - Bogács

Múlt héten Síkfőkúton voltunk nyaralni, és direkt nem vittem magammal laptopot. De nem bántam meg. Síkfőkúton és a környékén rengeteg látnivaló van, szebbnél szebb helyek. Sajnos nem volt időnk mindent megnézni, de ami késik nem múlik!
A Cewe 14. heti kihívás témája a csend volt.


Felhasználtam: Cewe - Csend készletét

A barátaink inkább a Bogácsi pincék csendjét, és borait élvezték, így a párommal kettesben sétáltunk fel a Kaptárkőhöz. A pincért kérdeztük meg, mit érdemes megnézni a környéken, ő javasolta, hogy ide sétáljunk el. Sajnos a fényképezőgépem merülő félben volt, így csak pár fotót sikerült készítenünk, de legalább a táj szépségét jobban megtudtam csodálni.
A kis erdei ösvényen nyilak mutatták az utat, több látnivaló is akadt, a Máriakő, a 450 éves Szt. Márton-fa és egy édes mókus is átszaladt előttünk, az ösvény közepén megált ránk nézett és uzsgyi tovább.

Már itthon néztem utána, mit is láttunk tulajdonképpen:
A Kaptárkövek rendeltetésével kapcsolatban megoszlanak a vélemények. Kaptárkőnek neveznek minden olyan földalatti alakzatot, amelyben egyes feltételezések szerint méhészkedési, mások szerint valamilyen kultikus célzattal szabályos fülkét vágtak. A Bükk térségben található ilyen kövek egy része süveg formájú, tehát alakjával a hagyományos kaptár kialakítását idézi.

A riolittufa-fülkéket sajnos nem láttuk, pedig körbe jártuk a kúpot. De majd legközelebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése